Karácsony idején a boltok forgalma a többszörösére nő. December hónapban még inkább kiderül, hogy ki hogyan vásárol. A nők és a férfiak között az élet minden területén vannak eltérések. Ez a vásárlásnál sincs másképpen!
A nők még az őskorban gyűjtögetéssel foglalkoztak és ez több ezer év elmúltával sem változott! A hölgyek a vásárlást egy szociális eseményként élik meg. Ezért is szeretik a nagy bevásárló központokat. Itt aztán el lehet tölteni az időt: beszélgetéssel, válogatással. Egy nőnek az a fontos, hogy az eladó kedves legyen, és elbeszélgessen vele, kommunikáljanak.
A nő szeret mindent megtapogatni, megszagolni, felpróbálni. És ugyanolyanból akár többet is. Órákig képes keresgélni, jönni-menni. A shoppingolás egy lelki állapot. A nő, amint belép a hipermarketbe, a szíve elkezd dobogni, a vérnyomása megnő, a pulzusszám megnő. Ezt a bonyolult műveletet csakis barátnőkkel együtt lehet csinálni: mindent meg kell fogni, mindenről véleményt kell mondani, mindent fel kell próbálni. Miközben ez az egyáltalán nem szervezettnek tűnő közösségi élmény lezajlik, a nők a fejükben gondosan jegyzetelnek (az a kék pulcsit a páromnak, az X butikban; ez a könyv a nagyinak; az a baba a lánynak...). És amikor már minden összeállt agyban, akkor majd visszatér, és megszerzi a zsákmányt.
És hogyan viselkedik a férfi vásárlás közben? Mint egy vadász (ugyebár ez az ösztön még benne van). Ő képes fókuszálni. Ami nem fontos számára, arra ügyet sem vet. Ha cipőért ment el a boltba, akkor nem fog cipő nélkül hazamenni és a lábbeli helyett pulóverrel! Általában a jól bevált boltba megy, ahol tudja, hogy az eladó ismeri a méretét, a stílusát, a pénztárcája tartalmának mértékét, és ennek megfelelően ajánlanak nekik portékát. A hímnemű egyedünk inkább kifizeti a magasabb árat, ha a stresszt elkerülheti. Nála nem a shoppingolás, hanem a shoppingolás túlélése csökkenti a stressz-szintet. Ő nem akar a boltban dumcsizni az eladóval. Kinéz-felpróbál-rábólint-megvesz. Ennyi. Hiányzik a bevásárlás öröme belőle!
És mi van olyankor, ha a két nem képviselője a karácsonyi nagybevásárlást együtt intézi? A nő, ismerős terepen van. Jön-megy, megfog-megszagol-megkóstol-elbizonytalanodik-felpróbál-hezitál-megerősítást vár. És végül megvesz. Eközben mit csinál a férfi? Az alábbi képsor megmutatja:
Szegény férfiak!
Na igen. Mostmár tudom, miért fejlesztették ki a(z általában férfi) programozók az okostelefont!
Kövess a FACEBOOK-on is!